Aktualności

Jest Jest !!! Mistrzostwo Polski dla OKW Katowice Fishingstock Polska !!!

Aktualności | 2016-06-24 | Publikujący: Okręg PZW w Katowicach

Drużyna OKW Katowice FISHINGSTOCK Polska w składzie kol. Sebastian Mazur i kol. Marcin Romańczuk wywalczyła Spinningowe Mistrzostwo Polski Teamów.

Oto relacja samych mistrzów: gratulujemy............

W rozegranych w dniach 17-19.06 na jeziorze Nasz Dadaj teamowych Mistrzostwach Polski wraz z Marcin Romańczuk przy kapryśnej pogodzie i skokach ciśnienia w 3 dni rywalizacji udało nam się złapać 5 szczupaków i 37 okoni.

W tym piękny rodzynek 80 cm. Emocji nie brakowało.

Już dzień przed zawodami robiąc rekonesans po jeziorze naszym zasłużonym RIVER Fox Boats ukazały się na echosondzie Lowrance HDS 12 nowe oblicza jeziora. Na 6 m występowały 1 metrowe pasy zawiesiny fitoplanktonu. To dawało do myślenia o głębokości przebywania ryb mimo dużej przezroczystości wody.

W pierwszej turze początek nie był obiecujący. Brały okonie i małe szczupaki. Obławialiśmy różne rejony jeziora jednak świadomość gwałtownego spadku ciśnienia oraz nasilający się wiatr i burza która przetoczyła się przez jezioro mocno ograniczały możliwości łowienia. Mimo to z dwoma szczupakami i 10 okoniami byliśmy na 7 miejscu na ponad 60 załóg.

Po wieczornym sztormie rano drugiego dnia ujrzeliśmy świat zniszczeń, 30 metrów od łódki przewróciło się drzewo. Pełno połamanych gałęzi i powalonych tablic i do tego wzrost ciśnienia o 20 kresek. Męczyliśmy się strasznie na wietrze punktując okonkami. Szczupaki nie współpracowały z nami i gdy jeszcze miarowy "pike" spadł po efektownym skoku i szaleńczych rozbryzgach wydawało się ,że to koniec sportowych emocji. Decyzja vabank i 15 minut przed końcem w podbieraku jest szczupak. Wróciliśmy do rywalizacji.

Trzeci dzień to kolejna zmiana pogody. Ciśnienie w górę. Słońce .30 stopni. Patelnia. Prześwietlona woda. Ale początek 3 tury marzenie. Po 15 minutach jest pike 80 cm. Później komplet okoni. I kolejny pike ale krótki 49,5 cm. Dalej konsekwentnie grubo łowiąc w końcu jest drugi miarowy szczupak . Już wiedziałem ,że jest dobrze. Tura wygrana i tylko zostało oczekiwać jak wypadli rywale.